Bereikbaarheid
Busbaan op Friesebrug ook geschikt maken voor autoverkeer.
Niet opnieuw Bestevaerbrug en –tracé onderzoeken. Wel onderzoek naar alternatieve oeververbinding.
Verkeersstromen op Mient beter scheiden.
Binnenstad beter bereikbaar maken voor taxi’s.
Bereikbaarheid centrum verbeteren door aanpassing binnenring o.b.v. BVR-rapport.
Privileges voor zero-emissie voertuigen voor toegang tot de binnenstad.
Afspraken met bezorgdiensten (rijgedrag, geluidsoverlast, voorkeurroutes).
Gemeentelijke subsidie voor elektrische bestelbussen.
Primaat voor fiets en voetganger.
Vrij liggende fietspaden o.a. Scharlo en singels.
Autoverkeer tussen verschillende wijken altijd via de randwegen.
Grotere vrachtwagens bij voorkeur weren of beperken.
Binnenstad veel beter ontsluiten voor langzaam verkeer.
Onder andere inspraak van bewoners bij de beslissing om wegen aan te leggen.
Vrachtverkeer zoveel mogelijk weren uit woongebieden.
Snelheidshandhaving heeft prioriteit.
Nogmaals tweerichtingsverkeer Bierkade onderzoeken, voorkeur voor fietsstraat.
Vrachtverkeer op Bierkade verboden; handhaving met camera.
Moderne technieken toepassen om verkeer in de stad beter te regelen.
Voorrang aan fietser en voetganger door vermindering van autogebruik.
Betere bereikbaarheid van de winkelstad.
Burger moet vrij zijn om zelf vervoermiddel te kiezen. Geen betutteling en geen beperkingen, geen milieuzone.
Betere bereikbaarheid oostelijk stadsdeel.
Verbinding hoe dan ook tussen Overdie – Oudorp.
Onnodig autoverkeer in binnenstad terugdringen.
Ruim baan voor fietsers en voetgangers. Ook fietskoeriers. Hen helpen met groene golven.
Vrachtverkeer waar mogelijk weren uit centrum. Invoeren van overslagpunten.
Onderzoek naar verkeersafwikkeling oostelijk stadsdeel, zonder opnieuw Bierkade / Wageweg daarin te betrekken.
Gebruik fiets bevorderen.
Analyse naar verbeteren bereikbaarheid oostelijk deel centrum vanuit Oudorp, Huiswaard en Overstad.
Oeververbinding Oudorp – Overdie?